Microsoft MCA
Microsoft Cloud Aftale
Denne Microsoft Cloud-aftale indgås mellem den enhed, De repræsenterer, eller hvis De ikke angiver en enhed i forbindelse med køb af et Abonnement eller fornyelse, indgås denne mellem Dem individuelt (”Kunde”) og Microsoft Ireland Operations Limited (”Microsoft”). Den består af nedenstående vilkår og betingelser, Brugervilkår, SLA og alle dokumenter, der henvises til i disse dokumenter (samlet kaldet ”aftalen”). Aftalen træder i kraft på den dato, hvor Forhandleren leverer Abonnementet. Nøglebegreber er defineret i Afsnit 10.
1. Tildelinger, rettigheder og vilkår.
Alle rettigheder, der tildeles i henhold til nærværende aftale, er ikke-eksklusive, kan ikke overdrages, og gælder, så længe hverken Kunden eller Kundens Associerede Virksomheder væsentligt misligholder aftalen.
a. Software. Ved accept af hver enkelt bestilling tildeler Microsoft Kunden en begrænset ret til at bruge Softwaren i de mængder, der er bestilt.
(i) Brugervilkår. De Brugervilkår, der er gældende på det tidspunkt, hvor Kunden bestiller Softwaren, gælder for Kundens brug af den version af Softwaren, der er aktuel på det pågældende tidspunkt. For fremtidige versioner og ny Software vil de Brugervilkår, der er i kraft, når de pågældende versioner og Softwaren frigives første gang, være gældende. Ændringer, som Microsoft foretager i Brugervilkår i en bestemt version, vil ikke være gældende, medmindre Kunden vælger at gøre de pågældende ændringer gældende.
(ii) Tidsbegrænsede og tidsubegrænsede Licenser. De licenser, der er tilgængelige på abonnementsbasis, er midlertidige. For alle andre licenser gælder det, at retten til at bruge Softwaren bliver tidsubegrænset ved fuld betaling.
b. Online-services. Kunden kan bruge Onlinetjenesterne som beskrevet i denne aftale.
(i) Vilkår for Onlinetjenester. De vilkår for Onlinetjenester, der gælder, når Kunden bestiller eller fornyr et abonnement på en Onlinetjeneste, er gældende for den gældende abonnementsperiode. For Onlinetjenester, der faktureres periodisk på basis af forbrug, gælder de Vilkår for Onlinetjenester, der var gældende i starten af hver faktureringsperiode, for brug i den pågældende periode.
(ii) Suspension. Microsoft kan suspendere brugen af en Onlinetjeneste ved Kundens overtrædelse af Politik vedrørende Acceptabel Brug eller manglende respons på en påstået krænkelse. Microsoft informerer Kunden før en Onlinetjeneste suspenderes, hvis det er rimeligt.
(iii) Slutbrugere. Kunden kontrollerer Slutbrugeres adgang og er ansvarlig for deres brug af Produktet i overensstemmelse med nærværende aftale. Kunden skal f.eks. sikre, at Slutbrugere overholder Politikken om Acceptabel Brug.
(iv) Kundedata. Kunden er eneansvarlig for indholdet af alle Kundedata. Kunden skal sikre de rettigheder i Kundedata, der er nødvendige for, at Microsoft kan levere Onlinetjenester til Kunden uden at bryde tredjemands rettigheder eller på anden vis forpligte Microsoft over for Kunden eller tredjemand. Microsoft påtager sig ikke og vil ikke påtage sig nogen forpligtelser i forhold til Kundedata eller til Kundens brug af Produktet, ud over det, der udtrykkeligt er angivet i denne aftale, eller som krævet i henhold til gældende lovgivning.
(v) Ansvar for Deres konti. Kunden er også ansvarlig for bevarelse af fortroligheden af alle ikke-offentlige legitimationsoplysninger, der er tilknyttet Kundens brug af Onlinetjenesterne. Kunden skal straks meddele vores kundesupport om muligt misbrug af Kundens konti eller legitimationsoplysninger eller øvrige sikkerhedsbrister, der er relateret til Onlinetjenesterne.
c. Overdragelse af licens. Overførsel af licenser er ikke tilladt med undtagelse af, hvis kunden kun overfører fuldt betalte vedvarende licenser til (1) en tilknyttet virksomhed eller (2) en tredjepart, og da kun ved overførsel af hardware eller ved ansatte, som har fået tildelt licenserne til tredjeparten som et led i (a) en afhændelse af hele eller en del af en tilknyttet virksomhed eller (b) en fusion, der omfatter kunden eller en tilknyttet virksomhed. Efter sådan overdragelse skal kunden og associerede virksomheder afinstallere og ophøre med brugen af det licenserede produkt og destruere alle kopier. Intet i denne aftale forhindrer overførslen af software i det omfang, gældende lovgivning tillader det, såfremt distributionsrettigheden er udnyttet.
d. Forbehold af rettigheder. Produkterne er beskyttede af ophavsretlige love og andre love og internationale konventioner om immaterielle rettigheder. Alle rettigheder, der ikke udtrykkeligt er tildelt i nærværende aftale, er forbeholdt Microsoft. Der gives ingen implicitte eller underforståede rettigheder. Retten til at få adgang til eller bruge Softwaren på en enhed giver ikke Kunden ret til at implementere Microsoft-patenter eller at implementere andre immaterielle Microsoft-rettigheder i selve enheden eller i anden software eller andre enheder.
e. Begrænsninger. Kunden må kun bruge dette Produkt i overensstemmelse med nærværende aftale. Kunden må ikke (og har ikke licens til at): (1) foretage reverse engineering på eller disassemblere et Produkt en Programrettelse, eller forsøge at gøre det; (2) på nogen måde installere eller bruge software eller teknologi, der ikke er fra Microsoft, der ville underlægge Microsofts immaterielle rettigheder for forpligtelser andre licensvilkår; eller (3) omgå nogen tekniske begrænsninger i et Produkt eller en Programrettelse eller begrænsninger i Produktdokumentationen. Kunden må ikke deaktivere, forfalske eller på anden måde forsøge at omgå nogen faktureringsmekanisme, der måler Kundens brug af Onlinetjenesterne. Undtagen hvor det er udtrykkeligt tilladt i denne aftale eller Produktdokumentation må Kunden ikke distribuere, underlicensere, leje, lease, udlåne eller overdrage Produkter, hverken helt eller delvist, eller bruge dem til at udbyde hostingtjenester til en tredjepart.
f. Frigivelse af Previews. Microsoft kan stille Previews til rådighed. Previews leveres ”som de er og forefindes”, ”med alle fejl” og ”som tilgængelig” og er udelukket fra SLA’erne og alle begrænsede garantier ydet i henhold til nærværende aftale. Previews er muligvis ikke omfattet af kundesupport. Previews kan være underlagt lempeligere forpligtelser eller andre sikkerheds- og fortrolighedsforpligtelser, som nærmere forklaret Vilkår for Onlinetjenester, og eventuelle yderligere meddelelser, der leveres med et Preview. Microsoft kan ændre eller afbryde Previews til enhver tid uden forudgående varsel. Microsoft kan også vælge ikke at frigive et Preview i ”Generel Tilgængelighed”.
g. Verificering af overensstemmelse for Produkter.
(i) Ret til at verificere overensstemmelse. Kunden skal opretholde registreringer over al Kundens og dens Affilierede Virksomheders brug og distribution af Produkter. Microsoft har for egen regning ret til at kontrollere, om licensvilkårene for Produkterne overholdes. Kunden skal straks videregive oplysninger, som de uafhængige revisorer på rimelig vis anmoder om, og som opbevares af Microsoft til fremme af kontrollen, herunder adgang til systemer, der kører Produkterne og bevis for licenser til Produkter, som Kunden hoster, underlicenserer eller distribuerer til tredjemand. Kunden accepterer at gennemføre en proces udarbejdet af Microsoft til selvkontrol, som Microsoft kan kræve som et alternativ til en ekstern kontrol.
(ii) Beføjelser i tilfælde af ikke-overensstemmelse. Hvis kontrollen eller selvkontrollen afslører ulicenseret brug af Produkter, skal følgende ske inden for 30 dage: (1) Kunden skal bestille tilstrækkelige licenser til dækning af brugen, og (2) hvis den ulicenserede brug er på 5 % eller mere, skal Kunden godtgøre Microsoft for de omkostninger, som Microsoft har haft i forbindelse med kontrollen og erhverve de nødvendige yderligere licenser til 125 % af prisen baseret på den aktuelle pris og Kundens prisniveau. Procentdelen af ulicenseret brug er baseret på det samlede antal licenser købt til aktuel brug sammenlignet med det faktisk installerede antal licenser. Hvis der ikke finder ulicenseret brug sted, vil Microsoft ikke underlægge Kunden en ny kontrol i mindst et år. Ved at udøve de beskrevne rettigheder og foretage fremgangsmåderne ovenfor fraskriver Microsoft sig ikke retten til at håndhæve denne aftale eller til at beskytte sine immaterielle rettigheder på nogen anden lovmæssig måde.
(iii) Verifikationsproces. Microsoft vil give meddelelse til Kunden mindst 30 dage forud for den planlagte verifikation af Kundens overholdelse af licensvilkårene for de Produkter, Kunden og dennes Associerede Virksomheder bruger eller distribuerer. Microsoft vil antage en uafhængig revisor, som er underlagt tavshedspligt. Alle oplysninger, der indsamles i kontrollen, bruges udelukkende til at fastlægge, om lovgivningen overholdes. Denne verifikation vil finde sted inden for normal arbejdstid og på en sådan måde, at det ikke urimeligt forstyrrer Kundens forretning.
2. Abonnementer, bestilling.
a. Valg af en Forhandler. Kunden skal vælge og bevare en Forhandler, der er autoriseret i Kundens område. Hvis Microsoft eller Forhandleren vælger at afbryde deres samarbejde, skal Kunden vælge en anden Forhandler eller købe et Abonnement direkte fra Microsoft, hvilket kan kræve, at Kunden skal acceptere andre vilkår.
b. Tilgængelige Abonnementstilbud. Forhandleren fastsætter de abonnementstilbud, der er tilgængelige for Kunden, og de kan generelt kategoriseres som én eller en kombination af følgende:
(i) Bindingstilbud om onlinetjenester. Kunden forpligter sig på forhånd til at købe en bestemt mængde af Onlinetjenester til brug i løbet af en Løbetid og betale forud eller på en periodisk basis for fortsat brug af Onlinetjenesten.
(ii) Forbrugstilbud (også kaldet Pay As You Go). Kunden betaler for det faktiske forbrug uden direkte forpligtelser.
(iii) Begrænset tilbud. Kunden kan modtage en begrænset mængde Onlinetjenester for en begrænset periode uden beregning (f.eks. en gratis prøveversion) eller som del af et andet Microsoft-tilbud (f.eks. MSDN). Bestemmelserne i denne aftale med hensyn til SLA’en og dataopbevaring er muligvis ikke gældende.
(iv) Softwarebindingstilbud. Kunden forpligter sig på forhånd til at købe en bestemt mængde Software til brug i løbet af en Løbetid og betale forud eller på en periodisk basis for fortsat brug af Softwaren.
c. Bestilling.
(i) Bestillinger skal afgives via Kundens udvalgte Forhandler. Kunden kan afgive bestillinger for Kundens Associerede Virksomheder i henhold til denne aftale og tildele Kundens Associerede Virksomheder administrative rettigheder til at administrere Abonnementet, men Associerede Virksomheder må ikke afgive bestillinger i henhold til denne aftale. Kunden kan også tildele de rettigheder, der tildeles under Afsnit 1.a og 1.b, til en tredjemand til brug for nævnte tredjemand i Kundens interne virksomhed. Hvis Kunden tildeler nogen rettigheder til Associerede Virksomheder eller tredjemænd med hensyn til Software eller Kundens Abonnement, vil disse Associerede Virksomheder eller tredjemænd være bundet af denne aftale, og Kunden accepterer at være fælles og særskilt ansvarlig for enhver handling fra disse Associerede Virksomheder eller tredjemænd, der er relateret til deres brug af Produkterne.
(ii) Kundens Forhandler kan tillade, at Kunden ændrer mængden af Onlinetjenester, som er bestilt i Løbetiden for et Abonnement. Yderligere antal Onlinetjenester, der føjes til et Abonnement, udløber ved det pågældende Abonnements udløb.
d. Priser og betaling. Priser for hvert Produkt og vilkårene og betingelserne for fakturering og betaling fastsættes af Kundens Forhandler.
e. Fornyelse.
(i) Ved fornyelse af Kundens Abonnement skal Kunden muligvis underskrive en ny aftale, en tillægsaftale eller en tilføjelse til nærværende aftale.
(ii) Kundens Abonnement fornyes automatisk, medmindre Kunden giver dennes Forhandler besked om, at Kunden ikke har til hensigt at forny den, inden Abonnementsperiodens udløb.
f. Berettigelse til Akademiske, Offentlige og Non-profit-versioner. Kunden accepterer, at hvis Kunden køber et akademisk, offentligt eller non-profit-tilbud, opfylder Kunden de respektive gældende krav som anført på de følgende websteder:
(i) I forbindelse med akademiske tilbud er kravene til uddannelsesinstitutioner (inklusive administrationskontorer eller skolebestyrelser, offentlige biblioteker eller offentlige museer) anført på http://go.microsoft.com/academic;
(ii) I forbindelse med offentlige tilbud er kravene anført på http://go.microsoft.com/government; og
(iii) I forbindelse med non-profit-tilbud er kravene anført på http://go.microsoft.com/nonprofit.
Microsoft forbeholder sig retten til at kontrollere berettigelsen til enhver tid og suspendere Onlinetjenesten, hvis kravene til berettigelse ikke er opfyldt.
g. Skatter. Parterne er ikke ansvarlige for nogen af de skatter, som den anden part er juridisk forpligtet til at betale, og som er pålagt eller opstår i forbindelse med eller relateret til transaktioner, som er påtænkt i henhold til nærværende aftale, og alle sådanne skatter vil påhvile den part, som i henhold til lovgivningen er forpligtet til at betale en sådan skat.
3. Varighed, ophør.
a. Aftaleperiode og ophør. Denne aftale vil være gældende, indtil Kundens Abonnement udløber eller ophører, alt efter hvad der kommer først. Kunden kan til enhver tid bringe nærværende aftale til ophør ved at kontakte Kundens Forhandler. Udløbet eller ophøret af nærværende aftale medfører kun, at Kundens ret til at afgive nye bestillinger for yderligere Produkter ophører i henhold til nærværende aftale.
b. Ophævelse med angivelse af årsag. Hvis en part misligholder nærværende Aftale eller en Tillægsaftale, kan den anden part ophæve den misligholdte aftale (helt eller delvist, herunder bestillinger) efter varsel herom. Hvis misligholdelsen kan afhjælpes inden 30 dage, skal den ophævende part give den part, der har misligholdt aftalen, 30 dages varsel og mulighed for at afhjælpe misligholdelsen.
c. Annuller et Abonnement. Kundens Forhandler fastsætter eventuelle vilkår og betingelser for Kundens opsigelse eller overdragelse af et Abonnement.
4. Beskyttelse af sikkerhed personlige oplysninger og data.
a. Forhandleradministratoradgang og Kundedata. Kunden anerkender og accepterer, at (i) når Kunden har valgt en Forhandler, bliver denne Forhandler den primære administrator af Onlinetjenesterne i Løbetiden og får administrative rettigheder og adgang til Kundedata. Kunden kan imidlertid anmode om yderligere administratorrettigheder fra dennes Forhandler; (ii) Kunden kan efter eget skøn og når som helst i Løbetiden bringe dennes Forhandlers administrative rettigheder til ophør; (iii) Forhandlerens fremgangsmåder i forhold til beskyttelse af personlige oplysninger, når det gælder Kundedata eller andre tjenester, som Forhandleren leverer, er underlagt vilkårene i Kundens aftale med dennes Forhandler og kan være forskellig fra Microsofts fremgangsmåder vedrørende beskyttelse af personlige oplysninger, og (iv) Forhandleren kan indsamle, bruge, overdrage, videregive og på anden måde behandle Kundedata, herunder personlige data. Kunden giver sit samtykke til, at Microsoft giver Forhandleren Kundedata og oplysninger, som Kunden giver Microsoft med henblik på bestilling, uddeling og administration af Onlinetjenester.
b. Kunden accepterer, at Microsoft og deres repræsentanter behandler personlige oplysninger for at lette denne aftale. Kunden kan vælge at give personlige oplysninger til Microsoft på vegne af tredjemand (herunder Deres kontaktpersoner, forhandlere, distributører, administratorer og medarbejdere) som en del af nærværende aftale. Kunden vil indhente påkrævet samtykke fra tredjemand, under gældende love om beskyttelse af personhenførbare oplysninger og love om databeskyttelse, inden afgivelse af personhenførbare oplysninger til Microsoft.
c. Yderligere detaljer og beskyttelse af personlige oplysninger findes i Vilkår for Onlinetjenester. De forpligtelser, der er angivet i Vilkår for Onlinetjenester, gælder kun for de Onlinetjenester, der er købt i henhold til nærværende aftale, og ikke for tjenester eller produkter, som leveres af en Forhandler. Hvis kunden anvender en forhandlers software eller tjenester, er dennes brug underlagt forhandlerens politik vedrørende personlige oplysninger, der kan være anderledes end Microsofts.
d. Som og i det omfang det er påkrævet ifølge lovgivningen, skal Kunden meddele de individuelle brugere af Onlinetjenesterne om, at deres data kan blive bearbejdet med henblik på at videregive dem til håndhævere af lovgivningen eller andre offentlige myndigheder som anvist af Forhandleren, og Kunden skal indhente brugernes samtykke til dette.
e. Kunden udpeger Forhandleren som Kundens agent med henblik på kommunikation med og levering af instruktioner til Microsoft i forbindelse med nærværende afsnit 4.
5. Indeståelser.
a. Begrænset indeståelse.
(i) Software. Microsoft garanterer, at alle versioner af Softwaren fungerer som beskrevet i den gældende Produktdokumentation i ét år fra den dato, hvor Kunden første gang køber licens til den pågældende version. Hvis det ikke er tilfældet, og Kunden meddeler Microsoft herom inden for indeståelsesperioden, kan Microsoft efter eget skøn (1) tilbagebetale den pris, som Kunden har betalt for Softwarelicensen, eller (2) udbedre eller ombytte Softwaren.
(ii) Online-services. Microsoft garanterer, at hver enkelt Online-service fungerer i overensstemmelse med den gældende Serviceniveauaftale under Kundens brug deraf. Kundens misligholdelsesbeføjelser ved garantibrud er Serviceniveauaftalen.
Ovenstående beføjelser er Kundens eneste beføjelser i forbindelse med brud på garantierne i dette afsnit. Kunden giver afkald på ethvert krav som følge af garantibrud, der ikke gøres gældende inden for garantiperioden.
b. Begrænsninger. Indeståelserne i nærværende aftale gælder ikke problemer, der er forårsaget af uheld, misbrug eller brug, der er i modstrid med nærværende aftale, herunder manglende opfyldelse af minimumsystemkrav. Nærværende garantier gælder ikke for gratis version eller prøveversioner, Previews, Begrænsede tilbud eller for komponenter i Produkter, som Kunden har tilladelse til at redistribuere.
c. Ansvarsfraskrivelse. Med undtagelse af ovenstående begrænsede garantier afgiver Microsoft ingen garantier eller betingelser for Produkter og fraskriver sig alle andre udtrykkelige, stiltiende eller lovbestemte garantier for Produkter, herunder garantier for kvalitet, ejendomsret, ikke-krænkelse, salgbarhed og egnethed til et bestemt formål.
6. Imødegåelse af krav fra tredjepart.
Parterne vil forsvare hinanden og holde hinanden skadesløse for krav fra tredjemand beskrevet i dette afsnit og vil betale beløbet i henhold til enhver form for ugunstig endelig domstolsafgørelse eller godkendt forlig, men kun hvis den forsvarende part straks modtager skriftlig meddelelse om kravet og har retten til kontrol over forsvaret og et eventuelt forlig i forbindelse hermed. Den part, der forsvares, skal give den forsvarende part alle de oplysninger og al den assistance og bemyndigelse, som denne anmoder om. Den forsvarende part skal godtgøre den anden part rimelige direkte omkostninger, som denne pådrager sig i forbindelse hermed. Dette afsnit beskriver parternes eneste misligholdelsesbeføjelser og samlede ansvar i forbindelse med sådanne krav.
a. foretaget af Microsoft. Microsoft forsvarer Kunden mod krav fra tredjepart, i det omfang tredjeparten påstår, at (1) et Produkt eller en Rettelse, som Microsoft har gjort tilgængeligt mod et vederlag, og som bruges inden for det omfang, der er tildelt under licensen i henhold til nærværende aftale (uændret i forhold til den form, der blev leveret af Microsoft, og ikke kombineret med andet), uretmæssigt tilegner sig en forretningshemmelighed eller direkte krænker et patent, en ophavsret, varemærke eller anden ejendomsret tilhørende tredjemand. Hvis Microsoft ikke inden for kommercielt rimelige rammer er i stand til at løse et krænkelseskrav, kan Microsoft efter eget valg enten: (1) ændre eller erstatte produktet eller rettelsen med en tilsvarende funktiondygtighed, eller (2) ophæve kundens licens og refundere enhver form for forudbetalte licensvederlag (fratrukket afskrivningen ifølge en 5-årig lineær afskrivningsmetode) for tidsubegrænsede licenser, og ethvert beløb, som er betalt for Onlinetjenester for enhver brugsperiode efter ophørsdatoen. Microsoft er ikke ansvarlig for krav eller skader som følge af Kundens fortsatte brug af et Produkt eller en Programrettelse, efter at kunden har fået besked på at ophøre på grund af et krav fra en tredjemand.
b. Kunden. I det omfang gældende lovgivning gør det muligt vil Kunden forsvare Microsoft mod ethvert krav fra tredjemand i det omfang, at denne gør gældende, at: (1) Kundedata eller software, der ikke udbydes af Microsoft, og som hostes i en Onlinetjeneste fra Microsoft på Kundens vegne, udgør uberettiget brug af en erhvervshemmelighed eller direkte er i strid med en patent, en ophavsret, et varemærke eller en anden ophavsmæssig ret hos en tredjepart, eller (2) Kundens brug af ethvert produkt eller programrettelse, alene eller sammen med andet, udgør et brud på gældende lovgivning eller en skade på en tredjepart.
7. Ansvarsbegrænsning.
For hvert Produkt gælder, at hver parts maksimale samlede ansvar over for den anden i henhold til denne aftale er begrænset til direkte tab, der tildeles som et endeligt beløb, der ikke må overstige de beløb, Kunden har betalt for de pågældende Produkter, mens aftalen var gældende, og er yderligere underlagt følgende:
a. Online-services. Når det gælder Onlinetjenester vil Microsofts maksimale ansvar over for Kunden for en hændelse, der giver anledning til et krav, ikke overstige det beløb, Kunden har betalt for Onlinetjenesten i perioden på 12 måneder før hændelsen, under forudsætning af at Microsofts aggregerede ansvar for en Onlinetjeneste under ingen omstændigheder overstiger det beløb, der er betalt for den Onlinetjeneste i løbet af abonnementet.
b. Gratis Produkter og distribuerbar kode. For Produkter, der leveres gratis, og kode, som Kunden er berettiget til at videredistribuere til tredjemand uden separat betaling til Microsoft, er Microsofts ansvar begrænset til direkte tab op til et endeligt beløb på USD 5.000.
c. Begrænsninger. Ingen af parterne kan under nogen omstændigheder gøres ansvarlige for tab af omsætning eller indirekte tab, følgeskader, særlige tab, pønale tab eller blive erstatningsansvarlige for tab af brug, mistet indtjening, omsætning driftsforstyrrelser eller tab af forretningsoplysninger, uanset hvad det måtte skyldes, og hvilket juridisk princip der lægges til grund.
d. Undtagelser. Begrænsningerne af ansvar i denne afsnit gælder i videst muligt omfang tilladt i henhold til gældende lovgivning, men gælder ikke for: (1) parternes forpligtelser under afsnit 6 eller (2) overtrædelse af den anden parts immaterielle rettigheder
8. Support og professionelle tjenester.
Oplysninger om tilgængelige supporttjenester for Produkter vil i henhold til nærværende aftale blive leveret af Kundens Forhandler. Supporttjenester kan udføres af forhandleren eller dennes repræsentant, som i nogle tilfælde kan være Microsoft. Hvis Kunden køber Professionelle Tjenester under denne aftale, er udførelsen af disse tjenester underlagt Brugsrettighedernes vilkår og betingelser.
9. Diverse.
a. Meddelelser. De skal sende meddelelser pr. mail, med anmodning om kvittering, til adressen herunder. Meddelelser skal sendes til:
Microsoft Ireland Operations Limited
South County Business Park
Leopardstown
Dublin 18
De accepterer at modtage elektroniske meddelelser fra os, der vil blive sendt via mail til den kontoadministrator, der er angivet for Deres Abonnement. Meddelelser træder i kraft på datoen på postkvitteringen eller for mails på datoen for afsendelse. De er ansvarlig for at sikre, at den mailadresse til kontoadministratoren, som er navngivet for Deres Abonnement, er nøjagtig og opdateret. Enhver mailmeddelse, som vi sender til en sådan mailadresse, vil være gældende, når de er sendt, uanset om De faktisk modtager mailen eller ej.
b. Overdragelse. De må ikke overdrage denne aftale, hverken helt eller delvist. Microsoft har ret til at overdrage denne aftale uden skriftligt samtykke fra Dem, men kun til en af Microsofts associerede virksomheder. Enhver forbudt overdragelse er ugyldig.
c. Opretholdelse ved ugyldighed. Såfremt nogen del af denne aftale måtte blive dømt uden retskraft, forbliver resten fuldt gyldige.
d. Frafald. Mangel på håndhævelse af enhver bestemmelse i denne aftale udgør ikke et afkald.
e. Intet agentur. Denne aftale skaber ikke et agentur, partnerskab eller joint venture.
f. Ingen begunstiget tredjemand. Der er ingen begunstiget tredjemand i denne aftale.
g. Brug af underleverandører. Microsoft kan bruge underleverandører til at udføre services, men vil være ansvarlig for deres udførelse i henhold til vilkårene i nærværende aftale.
h. Microsoft som en uafhængig kontraktpart. Parterne er uafhængige medkontrahenter. Kunden og Microsoft må hver især selvstændigt udvikle produkter uden at benytte sig af den andens fortrolige oplysninger.
i. Aftalen er ikke eksklusiv. Kunden kan frit indgå aftale om at licensere, bruge eller virke for at fremme ikke-Microsoft-produkter eller tjenester.
j. Gældende lovgivning og værneting. Nærværende aftale er underlagt lovgivningen i Republikken Irland. Hvis Microsoft lægger sag an for at håndhæve nærværende aftale, vil Microsoft anlægge sagen ved det værneting, hvor Kunden har sit hovedkontor. Hvis Kunden lægger sag an for at håndhæve nærværende aftale, skal Kunden anlægge denne i Irland. Valget af jurisdiktion forhindrer ikke parterne i at begære nedlæggelse af forbud, hvad angår krænkelse af immaterielle rettigheder, i en hvilken som helst relevant jurisdiktion.
k. Fuldstændig aftale. Denne aftale er den fuldstændige aftale vedrørende dens genstand og træder i stedet for alle andre tidligere eller samtidige meddelelser. I tilfælde af en konflikt mellem dokumenterne i denne aftale, som ikke udtrykkeligt afklares i dokumenterne, vil deres vilkår gælde i følgende rækkefølge: (1) nærværende aftale, (2) Produktvilkårene, (3) Vilkår for Onlinetjenester og (4) andre dokumenter i nærværende aftale.
l. Forbliven i kraft. Alle bestemmelser forbliver i kraft efter ophør af nærværende aftale, undtagen de bestemmelser, som kun kræver opfyldelse, mens aftalen gælder.
m. Amerikansk eksport jurisdiktion. Produkterne er underlagt amerikansk eksportjurisdiktion. Kunden skal overholde alle gældende internationale og nationale love, herunder de amerikanske bestemmelser om eksport (Export Administration Regulations), ITAR (International Traffic in Arms Regulations) og begrænsninger vedrørende slutbrugere, slutbrug og destination, der er udstedt af USA og andre lande i forhold til Microsofts produkter, services og teknologier.
n. Force majeure. Ingen af parterne kan gøres ansvarlige for manglende ydelse, i det omfang dette skyldes forhold, som ligger uden for den pågældende parts rimelige kontrol (f.eks. brand, eksplosion, strømafbrydelse, jordskælv, oversvømmelse, alvorligt stormvejr, strejke, embargo, arbejdsstridigheder, civile eller militære myndigheders handlinger, terrorisme (herunder cyberterrorisme), udefra kommende omstændigheder, som mennesket ikke kan afværge, handlinger eller undladelser, der foretages af internetudbydere, handlinger eller undladelser, der foretages af offentlige myndigheder, der påvirker leveringen af Onlinetjenester). Dette Afsnit gælder dog ikke for Deres betalingsforpligtelser i henhold til denne aftale.
o. Kontraktindgående myndighed. Hvis De er en person, der accepterer disse vilkår på vegne af en enhed, erklærer De, at De har juridisk autoritet til at indgå denne aftale på denne enheds vegne.
p. Afkald på rettighed til at annullere onlinekøb. I det omfang, det er muligt i henhold til gældende lov, giver Kunden afkald på sine rettigheder til at annullere køb i henhold til nærværende aftale i henhold til den lovgivning, der gælder for fjernsalg eller elektronisk eller online-aftaler, samt alle rettigheder eller forpligtelser i forbindelse med forudgående information, efterfølgende information, rettigheder til tilbagetrækning eller fortrydelsesfrister.
10. Definitioner.
Alle referencer til ”dag” i denne aftale er til en kalenderdag.
”Politik vedrørende Acceptabel Brug” er beskrevet i Vilkår for Onlinetjenester.
”Associeret Virksomhed” betyder enhver juridisk enhed, som en part ejer, som ejer en part, eller som er under fælles ejerskab sammen med en part. ”Ejerskab” betyder, for så vidt angår denne definition, kontrol af mere end en 50 % ejerandel af en enhed.
”Forbrugstilbud”, ”Bindingstilbud” eller ”Begrænset tilbud” beskriver kategorierne for Abonnementstilbud, og de er defineret i Afsnit 2.
”Kundedata” er defineret i Vilkår for Onlinetjenester.
”Slutbruger” betyder enhver person, som De tillader, får adgang til Kundedata, som Onlinetjenesterne er vært for, eller på anden måde bruger Onlinetjenesterne.
”Programrettelse” betyder en Produktrettelse, ændringer eller programopdateringer eller afledninger heraf, som Microsoft enten frigiver generelt (såsom Produktservicepakker), eller stiller til rådighed for Kunden med henblik på at løse et specifikt problem.
”Webstedet for Licens” er http://www.microsoft.com/licensing/contracts eller et andet websted.
”Ikke-Microsoft produkt” er defineret i Vilkår for Onlinetjenester.
”Onlinetjenester” betyder alle Microsoft-hostet onlinetjenester, som Kunden tegner abonnement på under nærværende aftale, inklusive Microsoft Dynamics Online Services, Office 365-tjenester, Microsoft Azure-tjenester eller Microsoft Intune Onlinetjenester.
”Vilkår for Onlinetjenester” betyder de yderligere vilkår, der gælder for Kundens brug af Onlinetjenester, som udgives på Webstedet for Licens og opdateres fra tid til anden.
”Previews” betyder preview, beta eller andre foreløbige versioner eller funktioner af Onlinetjenesterne eller Softwaren, der tilbydes af Microsoft for at få feedback fra kunderne.
”Produkt” betyder alle produkter, der er angivet i Produktbetingelserne, f.eks. al Software, Onlinetjenester og andre webbaserede tjenester, herunder Previews.
”Produktbetingelser” betyder dokumentet, som indeholder oplysninger om Microsoft-produkter og Professionelle Tjenester, som er tilgængelige gennem volumenlicens. Dokumentet med Produktbetingelserne udgives på Webstedet for Licens og opdateres fra tid til anden.
”Professionelle Tjenester” betyder Produktsupport og Microsofts konsulenttjenester leveret til Kunden under denne aftale. ”Professionelle Tjenester” omfatter ikke Onlinetjenester.
”Forhandler” betyder en enhed, som er godkendt af Microsoft til at forhandle Softwarelicenser og Abonnementer på Onlinetjenester under dette program, og som er bestilt af Dem til at yde assistance i forbindelse med Deres Abonnement.
”SLA” betyder Servicelevelaftale, som angiver minimumserviceniveauet for Onlinetjenester, og som er tilgængelige på webstedet for Licens.
”Software” betyder licenserede kopier af Microsoft-software, der er angivet i Produktbetingelserne. Softwaren omfatter ikke Onlinetjenester, men Softwaren kan være en del af en Onlinetjeneste.
”Abonnement” betyder en tilmelding til Onlinetjenester for en fastlagt Periode, som angivet af Deres Forhandler.
”Periode” betyder et abonnements varighed (f.eks. 30 dage eller 12 måneder).
”Brugervilkår” betyder brugervilkårene eller servicebetingelserne for alle Produkter, der fremgår på Webstedet for Licens og opdateres fra tid til anden. Brugervilkårene træder i stedet for vilkårene for alle slutbrugerlicensaftaler, der følger med et Produkt. Brugervilkårene for Software udgives af Microsoft i Produktvilkårene. Brugervilkårene for Onlinetjenester udgives i Vilkår for Onlinetjenester