Abonnementsaftale Microsoft 365
1. DEFINITIONER
1.1. ”Aftalen” er defineret som nærværende dokument.
1.2. ”Parterne” benyttes som fællesbetegnelse for Kunden og Leverandøren. Parterne betegnes hver for sig ”Part”.
1.3. ”Dag” er defineret som alle kalenderdage.
1.4. ”Arbejdsdag” er defineret som mandag til fredag bortset fra helligdage, juleaftensdag, nytårsaftensdag og grundlovsdag.
1.5. ”Microsoft 365 Produkter” definerer de licenser, der skal leveres i henhold til “Microsoft 365 Licenser”.
1.6. ”Analyse Dato” definerer den dato hvor der startes på analyse af kundens nuværende løsning, såfremt der skal udarbejdes analyse.
1.7. ”Opstarts Dato” definerer den dato, hvor Leverandøren sætter Kundens Løsning i drift.
1.8. ”Leverings Dato” definerer den dato hvor Leverandøren leverer driftsklar løsning.
1.9. ”Test Dato(er)” definere den/de dato(er) der skal laves test.
1.10. ”Faktureres Fra Dato” definere den dato hvorfra leverandøren fakturerer kunden for løsningen
2. AFTALENS GENSTAND
2.1. Ved Aftalen forpligter Leverandøren sig til at levere Microsoft 365 Cloud Produkter ifølge tilbud/ordre.
2.2. Microsoft 365 Cloud Løsningen er en online, skybaseret tjeneste, der ikke kan tilpasses individuelle ønsker.
3. VARIGHED OG OPSIGELSE
3.1. Aftalen er uopsigelig for begge Parter i den periode der er specificeret som løbetid for aftalen, fra Aftalens ikrafttræden.
Såfremt aftalen ikke opsiges inden udløb af perioden forlænges den automatisk med en ny periode svarende til løbetiden.
Evt. opsigelse skal ske med et skriftligt varsel på 3 måneder til udløb af perioden.
3.2. Ved tilkøb af produkter og ydelser fra Leverandøren, som har sammenhæng med ydelserne i henhold til Aftalen, kan Kunden vælge at opsige aftale om sådanne tilkøb separat med sådant varsel, som fremgår af aftale om tilkøb, eller med sådant varsel, som gør sig gældende for Aftalen, således at ydelser iht. Aftalen og aftaler om tilkøb kan opsiges til samme udløbsdato.
3.3. Såfremt Kunden opsiger Aftalen og Kunden har lejet tredjeparts licenser eller andet som del af Løsningen og abonnementsperiode for det lejede ikke er udløbet ved Parternes afsluttede kontraktforhold, er Leverandøren berettiget til at fakturere Kunden for et vederlag svarende til det resterende beløb på tredjeparts licensernes abonnementsperiode.
3.4. Ved ethvert ophør af Aftalen er Kunden forpligtet til at ophøre med at anvende Produktet og efter Leverandørens instruktion enten at returnere eller destruere materiale, som tilhører Leverandøren eller Leverandørens leverandører. Såfremt Leverandøren fremsætter påkrav herom, er Kunden forpligtet til skriftligt at bekræfte, at sletning eller returnering af alt materiale har fundet sted. På Kundens begæring vil Leverandøren mod betaling assistere med overførslen til Kunden af information eller data.
3.5. Kunden er selv ansvarlig for, at alt Kundens materiale eller data, der er anvendt i forbindelse med Produktet, er gemt eller kopieret inden nedlukning af Produktet. Kunden vil således ikke have adgang til Produktet efter nedlukning, og Leverandøren er berettiget til at slette Kundens materiale og data efter nedlukning.
4. SUPPORT
4.1. Leverandøren yder support på Produktet.
4.2. Leverandøren kan kontaktes for på tlf. eller e-mail: helpdesk@datafacility.dk i telefontiden.
4.3. Support på produktet faktureres ud fra gældende timesatser, eller support/serviceaftaler
4.4. Kunden har ikke ret til at rette spørgsmål vedrørende Produkterne direkte til Leverandørens leverandører, med mindre det specifikt er aftalt.
5. PRISER OG BETALING
5.1. Prisen for løsningen fremgår af tilbud/ordre.
5.2. Løsningen faktureres månedsvis forud hver den 1. i måneden, til en af kunden anvist mailadresse.
5.3. Alle Leverandørens fakturaer forfalder til betaling med betalingsfrist 8 dage efter Kundens modtagelse. Ved forsinket betaling er Leverandøren berettiget til rente i overensstemmelse med Renteloven.
5.4. Såfremt kunden ikke indbetaler rettidigt og ikke berigtiger forholdet senest 3 dage efter skriftlig/email påmindelse har leverandøren ret til at nedlukke for løsningen uden yderligere varsel. I sådanne tilfælde har leverandøren ret til at beregne et gebyr for lukning og genåbning, samt evt. stille krav om sikkerhedsstil-lelse/depositum for fortsat drift.
5.5. Afregning af timebaseret arbejde, audits eller tilsvarende ikke kontinuerlige ydelser, faktureres i forbindelse med, at opgaverne bliver udført.
5.6. Alle prisangivelser er eksklusive moms og andre afgifter, medmindre andet særskilt angives.
5.7. Ved ændring af danske afgifter, skal priserne reguleres med den økonomiske nettokonsekvens heraf, således at Leverandøren stilles uændret.
6. ANVENDELSE AF PRODUKTET
6.1. Kunden må kun anvende Produktet til brug for den virksomhed eller person, der er angivet i Aftalen.
6.2. Kunden må ikke foretage nogen form for ændringer, tilretninger eller tilpasninger af eller i Produktet eller i opsætning eller konfiguration af Produktet eller de systemer, der anvendes til drift og udbud af Produktet, uanset om der er teknisk mulighed for det (sådanne handlinger tilsammen i det følgende benævnt “Modifikationer”).
6.3. Kunden er i henhold til denne Aftale selv ansvarlig for selve anvendelsen af Produktet. Leverandøren er således ikke ansvarlig for kundens data.
6.4. Kunden er ansvarlig for, at Produktet ikke anvendes til ulovlige formål eller til lagring eller spredning af ulovligt materiale.
Såfremt Produktet anvendes i strid med dansk eller relevant udenlandsk lovgivning, er dette at anse for væsentlig misligholdelse, og Kunden skal i enhver henseende skadesløsholde Leverandøren for eventuelle krav eller tab, der måtte opstå i forbindelse hermed.
7. ANSVAR OG SYSTEMNEDBRUD
7.1. Leverandøren er ikke ansvarlig for svigt som skyldes hændelser hos Kunden eller øvrige forhold, som Leverandøren ingen indflydelse har på, herunder systemnedbrud og eller systemsvigt hos Microsoft. Leverandøren er under ingen omstændigheder ansvarlig for driftstab, tab af indtægt eller andre indirekte tab.
7.2. Leverandøren kan ikke gøres ansvarlig for systemnedbrud, som skyldes forhold hos Kunden. Ej heller kan Leverandøren gøres ansvarlig for systemnedbrud som skyldes installerede programmer, der ikke understøttes af Microsoft 365.
8. TAVSHEDSPLIGT
8.1. Leverandøren og dennes eventuelle underleverandører er underlagt ubetinget tavshedspligt vedrørende oplysninger om Kunden.
8.2. Tavshedspligten bibeholdes efter eventuelt ophør af nærværende aftale.
8.3. Leverandøren må ikke uden Kundens forudgående skriftlige samtykke anvende Kunden som reference.
9. STAMDATA OG TILLADELSER
9.1. Kunden er forpligtet til selv at holde sine stamdata opdateret over for Leverandøren, således at adresseoplysninger,
kontaktoplysninger og faktureringsoplysninger til enhver tid er gyldige.?
10. OVERDRAGELSE AF AFTALEN
10.1. Leverandøren har ret til at overdrage og/eller overføre rettigheder eller pligter i henhold til Aftalen til tredjemand uden
Kundens forudgående samtykke. Ved en sådan overdragelse skal Kunden dog orienteres om overdragelsen.
10.2. Kunden er ikke berettiget til at overdrage og/eller overføre rettigheder eller pligter i henhold til Aftalen til tredjemand uden
Leverandørens forudgående skriftlige samtykke. Overdragelse i strid hermed anses for væsentlig misligholdelse af Aftalen i
henhold til pkt. 11.4.4. Hvis Kunden reelt skifter ejer, direkte eller indirekte, herunder ved overdragelse af en bestemmende
del, anses dette som overdragelse af Aftalen fra Kundens side i henhold til pkt. 6.1.
11. MISLIGHOLDELSE
11.1. Parterne har ret til at ophæve Aftalen uden varsel, hvis den anden Part gør sig skyldig i væsentlig misligholdelse af sine
forpligtelser i henhold til Aftalen.
11.2. Misligholdelse bortset fra betalingsmisligholdelse skal skriftligt gøres gældende over for den misligholdende Part senest 14
dage efter, at den anden Part blev bekendt med misligholdelsen. Fra misligholdelsen er gjort gældende, har den misligholdende
Part en frist på 21 dage til at berigtige misligholdelsen.
11.3. Væsentlig kan eksempelvis være, at Kunden foretager Modifikationer uden forudgående tilladelse eller at Kunden standser sine betalinger, kommer under konkurs eller anden insolvent bobehandling eller indleder forhandlinger om tvangsakkord.
11.4. Leverandøren er altid berettiget til uden varsel at afbryde forbindelsen til et eller flere af Produkterne og ophæve Aftalen (helt eller delvist), hvis Kunden anvender Produkterne til eller som led i.
11.4.1. Spredning eller medvirken til spredning af virus, spyware, anden skadelig programkode eller e-mails, som er uønskede for modtageren (spam, phishing, kædebreve eller lignende).
11.4.2. Handlinger, som forstyrrer eller skader computere eller systemer på internettet, eller handlinger, hvorved der søges uautoriseret adgang til computere eller systemer tilsluttet internettet (hacking).
11.4.3. Handlinger eller undladelser, som forstyrrer eller skader Leverandørens (eller Leverandørens leverandørers) systemer eller som medfører et unormalt stort eller ukontrollabelt ressourceforbrug (eksempelvis ved belastning af processor, RAM, disk I/O eller netværk).
11.4.4. Krænkelse af tredjemands rettigheder (herunder ophavsrettigheder) ved upload, download, distribution eller lignende.
11.4.5. Aktiviteter eller udbredelse af materiale i strid med straffeloven (eksempelvis udbredelse af injurier, visning af børneporno, hæleri eller hasardspil).
11.4.6. Øvrige handlinger i strid med dansk eller relevant udenlandsk lovgivning.
11.5. Hvis Leverandørens ophæver Aftalen og/eller afbryder af adgangen til Produkterne i medfør af dette pkt. 5. 4 eller 6.4, har Kunden ikke krav på afslag i vederlag, der er periodebestemt, eller tilbagebetaling af forudbetalt vederlag.
12. LOVVALG OG VÆRNETING
12.1. Aftalen er underlagt dansk ret.
12.2. Enhver tvist mellem Parterne vedrørende Aftalens indgåelse, gennemførelse, gyldighed eller ophør, såvel som enhver aftale,
der er associeret til Aftalen eller er et resultat deraf, skal indbringes for de almindelige danske domstole med Retten i Kolding
som første instans.
12.3. Uanset ovenstående kan Leverandøren dog altid vælge at sagsøge Kunden ved Kundens hjemting.
13. ALMINDELIGE FORRETNINNGSBETINGELSER
13.1. Medmindre andet er aftalt i denne aftale, gælder Leverandørens til enhver tid gældende Salgs- og Leveringsbetingelser for enhver levering og ydelse tilknyttet nærværende Aftale.
Leverandørens Salgs- og Leveringsbetingelser kan læses på https://www.datafacility.dk/wp-content/uploads/2024/10/DataFacilityGenerelleForretningsbetingelser.pdf .
Kunden bekræfter at have læst og accepteres disse betingelser ved sin accept på Aftalen. Leverandøren har ret til at ændre disse Salgs- og Leveringsbetingelser som altid er tilgængelig på Leverandørens hjemmeside, og disse er altid gældende.
14. ACCEPT AF MICROSOFT MCA
14.1. Ved accept af denne aftale accepteres ligeledes Microsoft Cloud Aftale som kan læses på på https://www.datafacility.dk/wp-content/uploads/2024/10/MicrosoftMCA.pdf .Kunden bekræfter at have læst og accepteres disse betingelser ved sin accept på Aftalen.
15. ÆNDRINGSHÅNDTERING
15.1. Parterne kan til enhver tid ved enighed indføre kontraktændringer til Aftalen. Ændringerne skal indgås skriftligt og underskrives af Parterne før de er gældende.
15.2. Justering af pris på Microsoft produkter kan dog ske uden varsel i forhold til ændringer fra Microsoft.
16. ACCEPT AF AFTALEN
16.1. Uanset om kunden har bekræftet aftalen på mail eller ved underskrift regnes det for accept når kunden foretager første login på løsningen.